Trucuri pentru ca mama sa se odihneasca

14 Apr 2014


Stim ca atunci cand esti mamica somnul este o activitate care intra in categoria “rasfat”, motiv pentru care esti obosita si lipsita de viata in majoritatea timpului. Ne dorim sa fii fericita si puternica pentru puiul tau, drept urmare ti-am pregatit un articol care sa te ajute sa te odihnesti cu adevarat.




Daca in ultima perioada ai avut parte de nopti agitate, este important sa incerci sa iti schimbi obiceiurile de somn. Iata ce poti incerca sa faci pentru ca noptile tale sa fie odihnitoare:

  1. Transforma-ti dormitorul – incaperea in care dormi trebuie sa fie linistita si suficient de intunecoasa. Trebuie sa stii ca intunericul stimuleaza glanda pineala sa produca melatonina, adica hormonul care induce somnul. Evita deci sa pui un televizor in dormitor pentru ca acesta este un element foarte perturbator. In acelasi timp, este esential ca temperatura din dormitor sa fie una potrivita. Specialistii sustin faptul ca temperaturile mai scazute ne ajuta sa dormim, astfel ca este recomandat ca in dormitorul tau sa nu fie foarte cald atunci cand te pui la culcare
  2. Fii atenta la alimentatie – este dovedit deja: daca mergi la culcare cu stomacul gol sau, dimpotriva, prea plin, sansele ca tu sa ai parte de un somn odihnitor sunt extrem de mici. Obisnuieste-te deci sa nu iei mese copioase in apropierea orei de culcare pentru ca procesul de digestie te va impiedica sa dormi. Daca totusi iti este foame, poti alege o gustare bogata in carbohidrati care declanseaza eliberarea de serotonina, hormon care are legatura cu starea de relaxare
  3. Apeleaza la o baie fierbinte – o baie fierbinte cu 1-2 ore inainte de culcare este tot ce corpul are nevoie pentru ca tu sa te odihnesti in timpul somnului. Din momentul in care iesi din baie, temperatura corpului scade treptat, facand ca tu sa te molesesti. Evita insa baile chiar inainte de culcare pentru ca acestea pot stimula pe termen scurt si crea astfel dificultati atunci cand incerci sa adormi
  4. Fii atenta la cantitatea de cofeina – dupa cum deja stii, excesul de cofeina consumata in timpul zilei contribuie la un somn neodihnitor. Odata cu inaintarea in varsta, metabolismul nostru incetineste, motiv pentru care cofeina poate ajunge sa ramana in circulatie foarte mult timp (uneori chiar si pana la 10 ore). Limiteaza-te deci la 2 cesti de cafea, ceai sau alte produse care contin cofeina, pe care sa le consumi cu cel putin 6 ore inainte de culcare
  5. Fa-ti o rutina de seara – o rutina poate fi foarte eficienta seara pentru ca poate informa organismul ca se apropie ora de somn. Asa cum micutul tau are o rutina a sa, poti sa incerci sa respecti si tu anumite reguli. Pentru rutina de seara poti apela la activitati care sa te pregateasca mental pentru somn: citeste cateva pagini dintr-o carte, mediteaza, ocupa-te de ingrijirea personala.





Dupa cum poti observa, lucrurile sunt foarte simple atunci cand vine vorba despre un somn odihnitor. Cuvantul magic este “disciplina” si odata ce ai reusit sa intri intr-un ritm potrivit si sa respecti cateva reguli simple te vei trezi dimineata pregatita de o zi incarcata alaturi de puiul tau.

Tu ce alte trucuri cunosti pentru a te odihni noaptea?

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.