Sucurile de fructe

04 Apr 2012


 

De multe ori proaspetii parinti sunt convinsi ca sucurile de fructe, stoarse in casa, sunt printre cele mai sanatoase prime alimente pe care le pot oferi celor mici.

 

De ce sucurile de fructe nu sunt indicate celor mici?

  1. Chiar daca sunt naturale si chiar daca sunt din fructe organice, sucurile de fructe nu sunt foarte indicate. Cu toate ca ele au componente sanatoase precum flavonoide si vitamina C, continutul de zaharuri este pur si simplu prea mare, pentru ca aceasta bautura sa poata fi considerata sanatoasa.





Poate ca 50- 100 ml de suc de fructe pot fi oferite copilasilor mai mari, cu o dieta echilibrata si lipsiti de carii, insa mai mult de atat, mai ales la bebelusii prea mici, vor avea consecinte asupra glicemiei ce nu trebuie ignorate.

  1. O alta problema ce apare din cauza consumului de sucuri de fructe este aceea ca va scadea apetitul copiilor pentru alte alimente mai nutritive. Desi pare greu de crezut, sucurile de fructe (bogate in carbohidrati) tin sat timp indelungat, iar cei mici vor refuza sa-si consume caloriile din proteine si grasimi, atat de necesare; ei pot chiar refuza sa bea destul lapte in favoarea sucului de fructe.

Sucurile de fructe

Cu ce pot fi inlocuite sucurile de fructe?

Mult mai indicate sunt bauturile ce contin atat coaja (daca fructele sunt organice) cat si pulpa si zeama, iar acest lucru se poate face usor cu ajutorul unui blender.

Fructele intregi sau cantitati mici de suc de fructe pot fi folosite pentru a indulci un suc sau un smoothie din castravete, telina sau frunze verzi.

Exista de asemenea retete de sucuri de fructe facute in casa, printr-o usoara fermentare cu zer, in urma careia zaharurile sunt trasformate in acid lactic, benefic pentru sanatate (reteta suc facut in casa http://totmai.ro/retete/bauturi-raw/zer-portocale-suc).




Toate partile unui fruct actioneaza sinergetic pentru a asigura o gustare nutritiva. In general coaja contine cei mai multi nutrienti, iar fibrele din pulpa ajuta ca zaharurile sa fie asimilate treptat si sa nu duca la o crestere brusca a glicemiei.

Fructele mici, acre si colorate (in special fructele de padure) sunt de preferat intrucat au mai putin zahar si mai multi fitonutrienti si antioxidanti.

Grasimile animale precum smantana, untul, dar si nucile sau semintele crude ajuta la o mai buna absorbtie a nutrientilor din fructe si legume.

Toate sucurile de fructe procesate din comert sunt extrem de nesanatoase din cauza zaharului rafinat adaugat, a colorantilor si a conservantilor.

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.