Stresul – Cine are nevoie de el?

10 Jul 2012


 
În viața de zi cu zi, avem zile agitate și ne simțim stresați. Probleme fizice, sentimentale, presiunea sarcinilor de la locul de muncă, termenele limită de terminare a proiectelor, toate acestea cauzează apariția stresului. Hans Selye definește stresul ca fiind ansamblul de reacții al organismului uman față de acțiunea externă a unor agenți cauzali (fizici, chimici, biologici și psihici) constând în modificări morfo-funcționale, cel mai adesea endocrine.




Stresul - Cine are nevoie de el?

Cum se manifestă stresul în corpurile noastre?

Corpurile noastre sunt mașinării uimitoare. Într-o situație stresantă, creierul nostru pregătește organismul pentru reacția de apărare sau de luptă, eliberând cortizon și adrenalină. Atunci când nu reuşim să eliminăm o situaţie de stres, hormonii şi substanţele chimice rămân nelansate în fluxul de sânge pentru o perioadă lungă de timp. Aceasta duce la: muşchii încordaţi, anxietate, amețeli iar mintea si corpul se comportă ca și cum ar fi într-o constantă stare de alarmă. Această stare de stres acumulat poate creşte riscul de boli acute şi cronice psihosomatice şi slăbi sistemul imunitar. Stresul poate provoca dureri de cap, tulburări de alimentație, alergii, insomnie, dureri de spate, hipertensiune, astm, diabet sau boli de inimă.

Se spune că stresul, în doze moderate, este necesar în vieţile noastre. Stresul este necesar pentru a şterge, ocazional, pânzele de paianjen din gândirea noastră.

 

Cum facem față stresului?

Metodele de aface față stresului sunt numeroase și fiecare are metodele proprii. Tehnicile de relaxare, cum ar fi meditaţia, exerciţiile fizice, ascultarea unei muzici liniștitoare, respirația profundă, ședințele de masaj, toate ajută, dar metoda cea mai eficientă, însă, presupune schimbarea stilului de viață.




Pentru a obține rezultate încercați să schimbați pe rând, câte un lucru la un moment dat. Acesta este modul simplu şi corect pentru a începe reducerea stresului şi puteţi începe astăzi. Chiar acum. Concentraţi-vă cât mai mult posibil pe a face un singur lucru la un moment dat. Simplificaţi programul. Un program agitat este o cauză majoră de stres ridicat. Stabiliți-vă prioritățile. Fiți creativi. Faceți ceea ce vă face plăcere, nu întotdeauna doar ceea ce trebuie. Căutați-vă pasiunea. Bucurați-vă de tot ce vă înconjoară. Trăiți altfel…decât ați făcut până acum.

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.