Sporturi pentru gravide – afla ce poti practica in timpul sarcinii

02 Jun 2014


Sportul in timpul sarcinii reprezinta una dintre cele mai eficiente metode prin care te poti asigura ca vei avea un bebe sanatos si armonios dezvoltat si prin care iti poti tine sub control greutatea. Stim ca este vara si ca deja te vezi plimbandu-l pe micul ingeras in carucior prin parc, dar deocamdata poti sa profiti de vremea buna pentru a face putina miscare. Atata timp cat te vei feri de statul in soarele arzator pentru o perioada indelungata si te vei imbraca in mod corespunzator, o sedinta de exercitii care nu te suprasolicita este binevenita. Bea destula apa, cere aprobarea medicului si da-i bataie.




Ce sporturi pentru gravide poti practica

Trebuie sa stii faptul ca daca suferi de diabet, astm, boli ale inimii, prezinti un risc de avort sporit sau ai prea multe kilograme in plus, nu este indicat sa faci sport, deoarece poti pune in pericol sanatatea micutului(si propria ta sanatate). Totusi, daca esti una dintre norocoasele care nu prezinta astfel de complicatii si vrei sa te bucuri de acest anotimp frumos, poti alege unul dintre urmatoarele sporturi:

  • mersul vioi – acest sport nu suprasolicita organismul si nici nu necesita cunostinte speciale. Poate fi practicat de cateva ori pe saptamana, aproximativ o jumatate de ora pe zi.
  • inotul – este activitatea perfecta pentru gravidute, deoarece apa “fura” din greutate si relaxeaza organismul. Temperatura ideala a apei este de aproximativ 20 grade Celsius!
  • mersul pe bicicleta – aceasta activitate este indicata gravidelor care o practicau si inainte de sarcina, dar nu trebuie exagerat cu timpul acordat ei.
  • aerobicul in apa – perfect pentru relaxarea fiecarui muschi din corp si usor de practicat chiar si de catre incepatoare.





Sfaturi pentru o activitate sportiva lipsita de riscuri

Nu uita ca orice exercitii noi ti s-ar parea tentante, pe primul loc se afla sanatatea ta si a micutului. Pentru a fi lipsita de griji atunci cand incepi activitatea fizica, iti oferim cateva sfaturi referitoare la ce sa faci/nu faci inainte de antrenament:

  • Consuma suficiente calorii si bea suficienta apa(pe masura intensitatii exercitiilor pe care le practici).
  • Poarta echipament special pentru sport.
  • Opreste-te ori de cate ori simti ca ti se taie respiratia.
  • Nu face exercitii intinsa pe spate.
  • Nu face miscari bruste. Spre exemplu, schimbarea brusca a directiei in timpul jocului de tennis este nerecomandata.
  • Nu uita sa te incalzesti bine inainte de a te apuca de exercitii.
  • Cel mai important, ASCULTA-TI ORGANISMUL! De fiecare data cand te simti slabita, ametita, te doare ceva sau simti un discomfort, este mai bine sa opresti antrenamentul.

In concluzie, inainte de a te apuca de exercitii vara aceasta, este mai bine sa faci o vizita la doctor si sa afli cum stai cu sanatatea. Odata ce ai primit unda verde, alege exercitiile potrivite si bucura-te de putina miscare. Va va face bine atat tie cat si ingerasului din burtica ta. Tu ce sport ai ales?

 

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.