Somnul de mămică

12 Apr 2012


 

Multe mămici însărcinate își fac griji despre cum vor face față nopților de nesomn, după nașterea copilului. Organismul are nevoie de somn. Astfel se îmbunătățește sistemul imunitar, pielea, funcțiile creierului și ajută la stimularea hormonilor de creștere. Dacă durata de somn este scurtă, în timpul zilei vă veți simți irascibilă, nervoasă și ineficientă. Și din păcate nu îi veți putea explica bebelușului de ce uneori vă pierdeți răbdarea și în plus, va avea de suferit și partenerul.

Există 2 categorii ale somnului:

–          somnul cu mișcări rapide ale ochilor (REM)

–          somn non-REM.

Somnul non-REM are 4 etape: 1 și 2 somn superficial, 3 și 4 somn profund, care are loc în primele 3 ore de la culcare. Așadar primele ore de somn sunt foarte importante pentru mămică. În acest interval somnul este adânc și fără vise. În prima jumătate de noapte, majoritatea hormonilor care ajută la refacerea organismului sunt eliberați. Un somn odihnitor ajută la obținerea unei sănătăți mintale optime.




Somnul decurge în cicluri de aproximativ 90 de minute la adult iar la bebeluş este de aproximativ 50 de minute și se trezesc de mai multe ori pe noapte, datorită faptului că le este foame.

De cât somn aveți nevoie

Somnul de mămică

Depinde foarte mult de fiecare mămică în parte, ceea ce contează este cum vă simțiți în ziua următoare. Dacă vă puteţi desfășura activitatea normal și cu plăcere, înseamnă că ați avut un somn odihnitor și suficient.

Somnul este o obișnuință și depinde de stilul de viață al fiecăruia. Există persoane care reușesc să doarmă după masa, fără nici o problemă, pentru alții în schimb e practic imposibil. Fiecare doarme cât este obișnuit, între 4 și 11 ore, iar ca mămică va trebui să vă obișnuiți cu somnul cu întreruperi. Inițial, vă veți simți obosită, apoi în timp, oboseala dispare și veți fi din nou energică, pe măsură ce organismul se adaptează la ritmul bebelușului și învață să funcționeze și dacă doarme mai puțin  decât înainte de naștere.

Cum puteți dormi mai mult

Este mai ușor să hrăniți bebelușul noaptea dacă îl culcați lângă dumneavoastră. Unii părinți sunt neliniștiți când dorm cu bebelușul, se gândesc că l-ar putea răni. Bebelușul poate dormi oriunde, dar dacă este singur poate fi anxios, deci este mai bine ca în primele luni să doarmă cu voi în cameră, în pătuț sau într-un coșuleț lângă pat.




Este bine să faceți un program seara, înainte de culcare: băița, laptele, legănatul. Mai există cazuri de bebeluși fascinați de diverse sunete, care pentru ei sunt liniștitoare. Părinții, disperați din cauza plânsului bebeluşului pleacă uneori noaptea la plimbare cu mașina – zgomotul motorului are un efect magic pentru cei mici, precum și zgomotul făcut de aspirator, mașina de spălat, etc.

Concentrați-vă asupra somnului

Regula de aur pentru a dormi suficient este să vă potriviți programul cu cel al copilului, ca să puteți dormi sau să vă odihniți în același timp. O mămică odihnită va avea mai multă poftă de viață, energie pozitivă și bucuria de a trăi experiențe unice, alături de puiuțul său.

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.