Pregătirea emoţională pentru a deveni mamă

20 Feb 2012


 

Aducerea pe lume a unui copil este unul dintre cele mai importante evenimente din viaţa unei femei. Până a ajunge la acest stadiu, mama poate avea o perioadă de pregătire emoţională în ceea ce priveşte noul său rol…..cel de mămică. Este important să ştiţi cum să vă pregătiţi emoţional pentru a deveni mămici, deoarece schimbările psihologice care apar la începutul sarcinii, nu dispar la naştere.

Judith Schuler în cartea sa “Pregnancy Week by Week” spune că sarcina nu este doar de 9 luni, ci ar trebui să dureze cel puţin 12 luni pentru că este nevoie ca trupul  să se adapteze şi mintea să fie pregătită. Este important de reţinut că sarcina este o perioadă de tranziţie, este perioada în care se pun bazele pentru: dezvoltarea unui copil sănătos, o mamă sănătoasă şi o relaţie puternică între mamă şi copil.




Pregătirea emoţională pentru a deveni mamă

Pregătirea emoţională pentru a deveni mamă

Este important să incluzi rolul de mamă în viaţa ta

Identitatea unei persoane este formată din diverse roluri pe care le îndeplinim in viaţă. A deveni mamă  este un rol cu multe implicaţii psihologice. Ar trebui să răspunzi la câteva întrebări care te pot ajuta să fii pregătită din punct de vedere emoţional:

Ce înseamnă pentru mine a fi mamă?

Ce valoare are pentru mine, pentru familia mea?

Ar crea un conflict în interiorul meu?

 

Sfaturi pentru o viitoare mămică

  • Aminteşte-ţi că perioada de sarcină, nu e o boală, e o perioadă de tranziţie, în care trebuie să ai o atitudine pozitivă.
  • Pregăteşte-te să ai stări de modificări bruşte de dispoziţie. Aproape toate femeile însărcinate sunt predispuse la coborâşuri şi urcuşuri emoţionale, din cauza fluctuaţiei de producere de hormoni, în special estrogen – un nivel scăzut produce depresie, oboseală şi letargie, iar progesteronul – iritaţie, anxietate
  • Foloseşte  toate resursele din jurul tău. Nu încerca să faci totul de una singura, nu acum este momentul pentru a fi o superwomen. Studiile arată că 9 din 10 femei însărcinate sunt stresate.  Bazează-te pe familie, soţ sau prieteni, pentru că de multe ori ei vor să ajute dar sunt timizi să intervină, să nu te deranjeze. Cel mai bine ar fi să le spui când şi cu ce să te ajute.
  • Ai grijă la partea de complicaţii mentale. Sarcina este o perioadă când trecutul nostru începe să ne bântuie, revin în minte relaţii eşuate, diverse  temeri, relaţia cu mama, încrederea în sine, sunt câteva din gândurile cu care o să te confrunţi, conştient sau inconştient. Dacă te simţi foarte stresată în această perioadă, sarcina poate fi un moment vulnerabil. Sondajele efectuate pe mămici în perioada de sarcină au prezentat faptul că una din fiecare 50 de femei dezvoltă tulburări de alimentaţie. Aici intervine rolul imaginii de sine. Imaginea pe care o ai despre tine în timp ce eşti însărcinată, este foarte importantă. Femeile cu o stimă de sine bună, au tendinţa să se simtă bine când sunt însărcinate iar cele cu stima de sine scăzută pot dezvolta complicaţii  perceptive, de acceptare cu noile modificări corporale, emoţionale.
  • Învaţă cum să devii mamă, fără să renunţi să fii soţie! Multe studii au demonstrat faptul că venirea pe lume a copilului are un impact extrem de mare asupra relaţiei noilor părinţi. Deseori bărbaţii sesizează că după naşterea copilului mama nu mai are timp sau energie pentru ei sau pentru relaţie. Asa că…aminteşte-ţi că ambele roluri sunt importante şi cel mai mare dar pe care puteţi să îl oferiţi copilului este o relaţie de cuplu puternică şi sănătoasă.
  • Încearcă să dezvolţi un stil de viaţă echilibrat, care să cuprindă cât mai multe arii din viaţa ta. Chiar dacă rolul de mamă este prioritar, în special la început, ar fi de preferat să-ţi acorzi timp şi pentru tine, pentru relaţie. Adaugă varietate, ţie, familiei şi vieţii copilului.





Felicitări pentru sarcină! Sănătate multă nou-născutului!

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.