Intarirea sistemului imunitar in timpul sarcinii

19 Aug 2013


Atunci cand esti gravida fiecare schimbare in organismul tau este simtita si de catre bebe. Alimentatia joaca un rol extrem de important pentru dezvoltarea fatului dar si pentru mentinerea unui sistem imunitar puternic.
Copilul tau are nevoie de nutrienti, vitamine si minerale iar singurul mod in care acestea pot ajunge la el este prin tine.

Nu lasa totul pe seama naturii si ajuta-ti corpul sa functioneze la parametrii optimi! In timpul sarcinii iti poti intari sistemul imunitar prin cateva modalitati simple.

 

1. Hidratare

Hidratarea joaca un rol extrem de important in perioada sarcinii. Daca in mod normal un om trebuie sa consume minim 2 litri de apa pe zi, o femeie gravida trebuie sa bea peste 3 litri de lichide pe zi. Explicatia este una extrem de simpla: pe perioada sarcinii organismul tau retine apa in tesuturi, astfel ai nevoie de o cantitate mult mai mare de lichide pentru a te hidrata. Poti sa optezi pentru sucuri naturale din mere, morcovi sau citrice, ori poti sa bei ceaiuri din plante (prescrise de medic). Totusi trebuie sa te feresti de bauturile carbogazoase, cafeaua si alcoolul.




2. Vitamine prenatale

Inainte de a lua vitamine dupa ureche este important sa ii faci o vizita medicului tau. In baza istoricului tau medical dar si a evolutiei sarcinii, medicul iti poate recomanda ce vitamine poti lua. Acidul folic (necesar pentru dezvoltarea optima a coloanei vertebrale dar si a sistemului nervos la fat), fierul care ajuta la combaterea anemiei sau iodul care previne aparitia bolilor tiroide la bebelus, sunt doar cateva dintre suplimentele pe care medicul ti le poate recomanda in functie de necesitatile organismului tau.

 

3. Miscare

Efortul fizic in exces nu este recomandat in timpul sarcinii mai ales daca mama nu a fost o persoana sportiva sau activa inainte de sarcina. Acest lucru nu inseamna ca nu trebuie sa faci miscare atunci cand esti insarcinata. Plimbarile lejere sau exercitiile de yoga sau Pilates sunt binevenite. Acestea iti intaresc muschii si iti ajuta corpul sa se pregateasca pentru nastere.




4. Ai grija ce mananci

Chiar daca medicul ti-a prescris vitamine, acest lucru nu inseamna ca nu trebuie sa ai o alimentatie echilibrata, plina de vitamine. Evita mancarea de tip fast food si incearca sa o inlocuiesti cu produse proaspete pline de vitamine si nutrienti.

Pentru a putea monitoriza cat de echilibrata este alimentatia ta in timpul sarcinii, poti folosi anumite aplicatii de mobil sau programe online gratuite, precum http://www.noom.com/, in care introduci ceea ce mananci iar programul iti calculeaza numarul de calorii si iti genereaza grafice cu cat de echilibrata sau neechilibrata este alimentatia ta zilnica. Acest gen de aplicatii iti ofera suportul necesar in a consuma cat mai multe mancaruri pline de vitamine si nutrientil, atat de necesare in mod special in timpul sarcinii.

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.