Gimnastica prenatala – Fii in forma pentru tine si bebe!

07 Mar 2012


 

Miscarea fizica reprezinta o realitate a vietii cotidiene, fie ca realizezi sau nu acest aspect. Actiuni de a urca scari sau a te plimba prin magazine la cumparaturi sau a face curatenie in casa – toate reprezinta intr-o anumita masura exercitii. Royal College of Obstetricians and Gynaecologists mentioneaza exercitiile de tip recreational, adica acelea care sunt programate regulat si pe care o femeie le practica de-a lungul sarcinii (dans, gimnastica, inot, Pilates).  Aceste exercitii le ajuta sa se adapteze schimbarilor fizice care au loc in cele 9 luni de sarcina, sa aiba mai putine dureri de spate sau macar superficiale,  sa reduca venele varicoase, sa tina sub control kilogramele acumulate, sa reduca anxietatea si stresul.  In plus, gimnastica prenatala contribuie la prevenirea instalarii diabetului gestational si a hipertensiunii. Daca toate aceste argumente nu va motiveaza sa urmati un program de gimnastica prenatala, aflati ca ea aduce si alte beneficii, ca un travaliu mai scurt si mai putine complicatii la nastere.




Gimnastica prenatala

Gimnastica prenatala

Riscurile frecventarii unui program de gimnastica prenatala tin mai degraba de efectuarea unui tip nepotrivit de exercitii sau cand gravida se suprasolicita exagerand.

Daca pana in momentul in care te-ai decis sa faci gimnastica prenatala nu ai mai urmat alte programe de miscare, sport etc., ar trebui sa fii sfatuita sa incepi cu 3 sedinte pe saptamana, sedinta avand o durata de 15-20 minute. Ulterior, durata creste gradual pana la 30 minute si apoi la 50 minute. Daca ai facut sport inainte, poti sa practici exercitii de aceeasi intensitate.

          Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele?

In primul rand, exercitiile care implica un contact cu abdomenul gravidei – de ex. kickboxing, judo sau squash. Apoi, este bine sa aiba grija mai mare la exercitiile unde ar putea sa cada, sa se dezechilibreze sau sa se loveasca (de ex. patinaj, mersul cu bicileta, schi), intrucat articulatiile sunt slabite, centrul de greutate deplasat si reactiile gravidelor sunt mult incetinite. Tot din gama exercitiilor de evitat in timpul sarcinii sunt cele din gama scubadyving (embolism sub apa) si cele care se practica la altitudini peste 2500 metri.

          Cum ar putea sa isi dea seama gravidele ca s-au suprasolicitat cu miscarea fizica?

Pentru a te asigura ca nu se suprasolicita, nu trebuie omise incalzirea inainte de implicarea intr-un program de gimnastica prenatala sau al tip de miscare si pauzele scurte si dese. Mai exista si proba sau testul conversatiei – in timpul programului de exercitii fizice gravida trebuie sa fie apta sa faca conversatie, sa vorbeasca. De aseemenea, monitorizarea batailor cardiace reprezinta o metoda eficienta de control al efortului.

          Cand ar trebui sa se opreasca o gravida din programe de exercitii fizice?

De fiecare data cand apar simptome neobisnuite – dureri de cap, palpitatii, dureri la nivelul abdomenului sau pelvisului, contractii uterine, dureri la nivelul spatelui, sangerari, intinderi musculare –  gravida trebuie sa punacapat programului de exercitii.





Programul de gimnastica prenatala MotherHood este configurat pentru a o tine in forma pe gravida si nu de a o pregati pentru ocompetitie sportiva, personlizandexercitiile ca ritm, intensitate si durata in functie de rezistenta fiecarei gravide.

 

                Teodora Raducan, Kinetoterapeut Motherhood Center, www.motherhood.ro

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.