Exista un raport ideal intre viata profesionala si cea personala?

15 Nov 2012


 

Viața profesională și cea personală nu trebuie privite ca două domenii diferite care se află permanent într-o competiție. Ele trebuie să se completeze pentru a aduce beneficii în ambele direcții.

 

Exista un raport ideal intre viata profesionala si cea personala?

Echilibrul între viața profesională și cea personală poate fi atins prin găsirea și, bineînțeles, menținerea unui ritm optim între responsabilitățile profesionale și cele personale pentru a evita situațiile in care sa ai success pe unul dintre planuri prin sacrificarea celuilalt.




Cu cât urcăm mai mult pe scara carierei, ne implicăm mai mult, suntem mai loiali angajatorului. Munca ne absoarbe cu totul și, din nefericire, nu se mai păstrează un echilibru în ceea ce privește cantitatea de timp și de efort pe care o acordăm muncii și cea dedicata vieții personale. Scopul vieții devine munca. Stăm peste program, muncim în weekend.  Faptul ca nu mai avem timp liber ne aduce, pe lăngă oboseala fizică și stări de iritabilitate, tensiune care se transmit și familiei.

Si acum vin următoarele întrebări: Muncim pentru bani? Pentru a cumpăra o casă nouă, pentru a asigura condiții de viață mai bune, pentru educația copiilor sau pentru siguranța financiară? Răspundem afirmativ și, in plus, că o facem pentru partenerul nostru. Dar ceea ce trebuie să întelegem este că fericirea și plăcerea nu sunt oferite de bani, ci de faptul de a împărtăși cu ceilalți. Așa cum am prezentat anterior, viața înseamnă echilibru și menținerea acestuia.

Iata căteva sfaturi în direcția aceasta:

  1. Cand pleci de la birou deconecteaza-te de munca de acolo. Primul pas pentru a acorda o mai multa atenție vieții personale este de a întrerupe orice conexiune cu munca după orele de program. Impune-ti propriile bariere: de exemplu, închide-ți laptopul după program.
  2. Bucură-te că ai norocul să-ți împarți viața cu altcineva, fie că este copil, soț sau alt membru al familiei tale. Faptul că cei de acasă se bucură când te aud că sosești, ar trebui sa iti dea aripi.
  3. Planifică-ți timpul. Nu-ți petrece tot timpul făcând doar planuri legate de muncă. Fă și planuri legate de activitățile familiale. Întocmește o listă cu ele. Lista poate să cuprindă o vizită la prieteni, o ieșire la film, o plimbare cu mașina sau pe jos, o vizită la muzeu. Important este ca toată familia să faca, împreună, diferite activități placute.
  4. Dacă și tu și partenerul de viață lucrați, împărțiți activitățile casnice. Până tu gătești, el poate să aspire sau poate ieși în parc cu copiii.
  5. Gasiți hobby-uri comune astfel eviți ca unul dintre voi să-și petreacă timpul liber doar cu hobby-urile sale. Mergi  împreună cu familia în excursii, la pescuit, sporturi de iarnă sau găsește un joc care să-îi implice pe toți. Dacă aceste activități îți fac placere și te împlinesc sufletește, vei reuși să-ți păstrezi sufletul mereu tânăr.
  6. Comunicarea este importanta! E la fel de importantă ca și la birou. Mănâncă împreună cu familia și veți avea mai mult timp de stat de vorba chiar dacă se zice ,,la masă nu se vorbește,,. Cu cat comunicați mai bine, scad șansele de apariție a conflictului în familia voastră. Vorbește ori de câte ori simți nevoia cu o prietenă sau colegă.
  7. Daca ai copii, nu pierde nici un eveniment din viața lor: serbările de la grădiniță și școală, prezentările de la cercurile pe care le frecventeaza, meciurile în care joacă și cel mai  important nu lipsi de la serbarea de ,,8 martie,,.




Acestea sunt câteva sugestii care te pot ajuta să echilibrezi balanța între viața profesională și cea personală. Analizează-ți prioritățile și setează-ți limitele. Tu hotărești ce stil de viață adopți. Curaj!

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.