De ce ar trebui sa faci yoga in timpul sarcinii?

03 Dec 2013


Ti se pare ciudat cand te imaginezi facand yoga cu o burta“expandata”? Sa stii ca nu este!

Yoga are cateva beneficii de care merita sa profiti: vei dormi mai bine, reduce reactiile fizice pe care le simti cand iti e teama de lucrurile care se pot intampla in sarcina sau in timpul nasterii, devii flexibila si iti cresti forta musculara de care ai nevoie pentru nastere, iti scade durerea de spate, durerea de cap, inveti sa iti controlezi respiratia, reduce riscul de nastere prematura, reduce nivelul tensiunii care poate fi ridicata datorita sarcinii si multe alte beneficii dar, cred ca ,deja am reusit sa te conving.




Exista clase speciale de yoga prenatala sau exercitii de yoga pe care le poti face acasa asa ca primul pas este sa studiezi piata de servicii in acest domeniu. Ce merita sa mai incerci, insa, este o componenta a filosofiei yoga si anume capacitatea de a te focaliza, mental, pe diverse elemente. Ne referim aici la atentia concentrata la momentul prezent.

Mai jos gasesti cateva exemple de tehnici pe care le poti folosi in timpul sarcinii:

  • Stim ca unul dintre elementele problematice, sa le spunem, din sarcina este cantitatea de alimente pe care o consumam. De multe ori, comportamentul alimentar in sarcin apoate fi unul compulsiv mergand pe ideea ca “acum trebuie sa mananc pentru doi”. Lucru total gresit! Nu e nevoie sa consumam o cantitate mai mare de mancare ci trebuie sa invatam sa ne focalizam pe ce mancam. Concentrati-va atentia pe primele muscaturi din ceea ce mancati. Incercati sa simtiti toate gusturile, textura, senzatiile pe care le simtiti in timp ce mancati.
  • Respiratia in sarcina este esentiala! Stai intr-o pozitie relaxata si concentreaza-te pe felul in care respiri. Mai exact, pe felul in care inspiri, cum iti tii putin respiratia iar apoi cum expiri. Invata sa iti concentrezi atentia pe respiratia ta pentru ca te poate ajuta enorm, mai ales, in timpul nasterii.
  • Priveste pe geam focalizandu-ti atentia pe detalii, lucruri la care rar ne uitam: cum cad frunzele, cum picurii ploii lovesc asfaltul, cum se aseaza fulgii. Mergi apoi la a te focaliza pe ce simti in corp, pe fluturasii pe care ii simti de la miscarile celui mic. Zambeste!





Cauta orice lucruri in cazul carora poti aplica aceste tehnici. Mai mult, descopera ganduri si momente placute de pe parcursul sarcinii si rememoreaza-le, aminteste-ti detalii in ceea ce le priveste, imagineaza-ti ca le retraiesti. Ce ai schimba in viata ta? Cum ai face diferit? Ce parere ai despre tine ca viitoare mama?

Sursa imagine: Cord Blood Center Medical

Autor:

Psihoterapeut Specialist, Psiholog Clinician si Managing Partner la PsyLife Clinic

E-mail:
antonadinaraluca@gmail.com
Website:
http://psylife.ro/

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.