Cel mai bun lapte de mama

10 Jul 2012


 
Stim ca laptele de mama este tot ceea ce putem sa oferim mai bun copilasilor nostri la inceput de drum.

 Este un aliment complet ce sporeste imunitatea, intareste digestia, duce la dezvoltarea fireasca a creierului. Si acestea sunt doar o mica parte din beneficii.

Cel mai bun lapte de mama

Auzim uneori ca indiferent de ce mananca mama pe perioada alaptarii, laptele va avea aceeasi compozitie si ca nu trebuie sa dam prea mare importanta dietei.




Lucrurile insa nu stau chiar asa. Desi, indiferent de dieta, laptele matern va fi superior oricarui inlocuitor, exista cateva masuri pe care le putem lua pentru a da puiutilor nostri lapte de mama la intregul lui potential:

  •   Adoptarea unei diete bazate pe alimente variate, integrale, locale; prepararea mancarurilor in casa pentru a evita ingredientele nocive gasite in alimentele din comert;
  • Includerea in alimentatie a grasimilor de buna calitate. Grasimi animale precum unt, smantana, peste si fructe de mare, organe, oua ce ajuta la asimilarea acizilor grasi esentiali si la fixarea calciului; grasimi vegetale precum ulei de masline, avocado, nuci de macadamia, unt de cocos ce vor spori imunitatea;
  • Consumarea de peste oceanic salbatic, cea mai buna sursa de Omega 3 (sardine, macrou, hering, somon). Dintre acizii grasi prezenti in pestele oceanic, DHA este de o importanta aparte pentru ca influenteaza foarte mult dezvoltarea creierului copiilor. Cu cat mama are mai mult DHA in dieta si deci in lapte, cu atat va beneficia mai mult copilasul;
  • Consumarea de alimente bogate in vitamina C. Organismul uman nu produce vitamina C, asa ca trebuie sa o luam din alimente, iar bebelusul o va lua din laptele de mama;
  • Hidratarea, nu doar cu apa de buna calitate, ci si cu supe de peste, de pui si legume, cu lichide fermentate, lapte crud de vaca sau de capra de tara (vor spori si cantitatea de lapte a mamei);
  • Evitarea, pe cat posibil, a carnii si a fructelor/legumelor din supermarket– pentru a ocoli hormonii, antibioticele, pesticidele. Carnea de tara si fructele/legumele locale, de sezon proaspete sau conservate sunt mult mai sigure si mai nutritive;
  • Evitarea grasimilor nocive ce se gasesc in margarina, produse de patiserie si cofetarie, evitarea uleiurilor vegetale rafinate (floarea soarelui, porumb etc). Aceste grasimi rele trec din lapte in organismul copilului, ii afecteaza metabolizarea grasimilor si duc la obezitate, diabet si boli de inima;
  • Eliminarea excesului de cereale – cerealele integrale preparate necorespunzator (fara a fi incoltite si/sau fermentate in prealabil) duc la blocarea absorbtiei de calciu. Ideal, painea este facuta in casa, din faina integrala si fermentata cu maia.




Va doresc curaj, rabdare si spor la implementarea schimbarilor sugerate, schimbari de care va beneficia intreaga familie!

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.