Alimente care combat astenia de toamna

04 Sep 2013


Astenia de toamna este de fapt un tip de depresie care apare, in principal, din cauza rezistentei scazute a sistemului imunitar. Pe masura ce zilele sunt din ce in ce  mai scurte si mai reci toamna, sistemul imunitar devine mai slabit, cauzand stari depresive care afecteaza activitatile noastre normale. Fluctuatiile de apetit, lipsa de concentrare, oboseala cronica sau starile de depresie care apar toamna sunt toate cauzate de astenia de toamna.

Chiar daca nu se cunosc cu exactitate cauzele asteniei, unii specialisti considera ca aceasta este cauzata de aportul scazut de lumina naturala. In acest sens, este recomandat sa ne trezim mai devreme si sa ne punem sa dormim mai devreme, pentru a beneficia, cat suntem treji, cat mai mult de lumina naturala. Tot pentru a combate astenia, specialistii recomanda plimbarile si consumul ridicat de apa si ceai.




Exista insa si cateva alimente care ne pot ajuta sa trecem mai usor peste starile neplacute care ne afecteaza activitatea de zi cu zi. Dintre acestea, cele mai apreciate sunt:

–       Dovleacul: datorita efectului usor sedativ asupra sistemului nervos, toate tipurile de dovleac sunt recomandate pentru a combate astenia. Il puteti consuma sub forma de placinta, crud sau ras in salate sau sub forma de suc. 50g de seminte de dovleac prajite asigura doza zilnica de 300mg de magneziu.

–       Carbohidratii buni: adica cei pe care ii gasim in orez, fasole, cartofi sau linte, sunt o sursa de combustibil perfecta pentru organism deoarece ajuta la cresterea nivelului de serotonina.

–        Cerealele: ofera organismului energia zilnica de care are nevoie si este recomandat ca, in aceasta perioada, micul dejun sa contina o portie de cereale cu lapte de vaca sau de soia sau cu iaurt.

–        Ciupercile: contin anumite substante care stimuleaza si intaresc sistemul imunitar. In plus, datorita continulului bogat de zinc si vitamine din grupa B, acestea trateaza oboseala, stresul si chiar anxietatea.

–        Mierea si laptisorul de matca: mentin psihicul intr-o stare excelenta. Mierea are o actiune de tonifiere a organismului, iar laptisorul de matca actioneaza ca un stimulent si este foarte eficient in cazul oboselii cronice si a stresului accentuat.

–        Ciocolata pura: creste energia si imbunatateste starea de spirit. Boabele de cacao contin fitonutrienti care actioneaza ca antioxidanti care diminueaza si riscul aparitiei cancerului.




Totodata, este important sa consumam in fiecare zi legume si fructe proaspete. Indiferent de forma in care alegem sa le consumam (suc sau solide) acestea sunt foarte eficiente pentru astenia de toamna si au proprietati tonice. Astfel ca, alimentatia noastra zilnica ar trebui sa contina intre 200 si 300g fructe proaspete (portocale, lamai, mere, pere, struguri, nuci, banane) si legume (varza, broccoli, morcovi, telina, vinete, ardei gras). Acestea au efecte benefice pentru persoanele obosite, stresate sau care sufera de insomnie.

Lasă un comentariu

Trebuie sa fii logata sa poti adauga un comentariu.